Вітаю Вас, Гість

Робота практичного психолога

Основною метою діяльності психологічної служби є :

  • соціально – психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях;
  • здійснення психологічної експертизи, соціально – психологічної корекції, соціальної реабілітації учнівської молоді;
  • психологічна просвіта всіх учасників навчально – виховного процесу.                                                                        

         Згідно з основною метою психологічної служби освіти та особливостями школи метою психологічної служби комунального закладу «Інгульське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів» Устинівської районної ради Кіровоградської області» є здійснення психологічного супроводу процесу навчання і виховання учнів та методичної роботи школи. Для її здійснення психологічна служба закладу  ставить перед собою такі цілі і задачі:

          І. У школі І ступеню (1-4кл.)

Ціль: Створення умов для розвитку пізнавальної мотивації, пізнавальної активності, пізнавальних інтересів, формування уміння вчитися.

Задачі:

     1.Психологічний супровід процесу пристосування першокласників до шкільного життя:

          а) визначити готовність першокласників до навчання в школі;

          б) визначити динаміку процесу адаптації першокласників до школи;

          в) провести індивідуальну діагностику для визначення причин труднощів адаптації;

          г) провести адаптаційні заняття для учнів перших класів.

     2.Обстежити учнів з метою визначення індивідуальних вимог до дитини:

          а) визначити психологічний розвиток першокласників;

          б) визначити рівень психічних процесів учнів 1 - 4 класів.

     3.Здійснювати профілактику дезадаптації учнів під час переходу з початкової до середньої школи з метою виявлення можливої групи ризику дезадаптованих учнів:

          а) визначити рівень пізнавальної активності учнів 4-х класів. 

     4.Вести консультативну роботу.

ІІ. У школі другого ступеню (5-9 кл.)

Ціль: формування класного колективу, створення умов для самопізнання та саморозвитку дитини.

Задачі:

     1.Здійснювати психологічний супровід процесу адаптації п’ятикласників до навчання в старшій школі:

          а) дослідити міжособистісні відносини п’ятикласників;

          б) визначити рівень самооцінки та вимагань учнів п’ятих класів;

          в) вивчити мотиви учбової діяльності учнів п’ятих класів;

          г) сприяти процесу адаптації учнів 5 класів до навчання у школі ІІ ступеню;

          д) відвідувати  та робити психологічний аналіз уроків у 5 класах.

     2. Здійснювати діагностику особистісних рис та якостей з метою стимулювання розвитку та самовиховання.

     3. Вести пошук інтелектуально та творчо обдарованих учнів.

     4. Здійснювати психологічну профілактику негативних явищ в учнівському середовищі, формувати здоров`язберігаючу  та соціальну компетентності.

     5. Продовжити дослідження основних причин низьких досягнень учнів.

     6. Здійснювати психологічний супровід профільного навчання.

     7. Вести консультативну роботу.

ІІІ. У школі третього ступеню (10-11 кл.)

Ціль: Розвиток соціальної компетентності: (підвищення адаптаційних здібностей, свідоме професійне самовизначення учнів та ін.).

Задачі:

     1.Виховувати свідоме ставлення учнів 10-11 класів до свого здоров’я та здоров’я  інших людей як найвищої соціальної цінності, формувати засади здорового способу життя, розвивати здоров`язберігаюі компетентності учнів.

    2.Здійснювати психологічний супровід процесу професійного визначення старшокласників:

    3. Ознайомити учнів 11 класів з методами релаксації з метою підвищення адаптаційних здібностей учнів до умов психологічного стресу.

    4. Вести консультаційну роботу з метою надання допомоги у вирішенні  проблем минулого, теперішнього, майбутнього.

     5. Вести просвітницьку роботу з метою профілактики залучення юнаків до негативних соціальних явищ (насильства, торгівлі людьми).

ІV. У роботі з обдарованими учнями:

Ціль: Створення умов для подальшого розвитку здібностей обдарованих учнів.

Задачі:

     1.Виявити обдарованих учнів:

     2.Надавати індивідуальні психологічні консультації.

         V. У роботі з учнями низького рівня досягнень.

Ціль: встановлення причин низьких навчальних результатів учнів.

Задачі:

     1.Робота із молодшими школярами:

          а) визначити рівень інтелектуальних здібностей;

          б) визначити рівень пам’яті;

          в) визначення особливостей уваги та працездатності в умовах школи;

          г) визначити стосунки у сім’ї;

          д) визначити мотиви учбової діяльності.

     2.Робота з учнями ІІ та ІІІ ступенів навчання.

          а) визначити рівень інтелектуальних здібностей, пізнавальних процесів;

          б) визначити мотиви учбової діяльності;

          в) визначити рівень самооцінки та вимагань особистості.

     3.Вести консультативну роботу.

VІ. У роботі з підлітками девіантної поведінки.

Ціль: встановлення причин соціального розладу, надання допомоги щодо їх усунення.

Задачі:

     1. Здійснювати моніторинг контингенту дітей девіантної поведінки, асоціальних сімей та групи ризику;

     2. Проводити психологічну діагностику особистості дітей з девіантною поведінкою.

     3. Проводити індивідуальні консультації з метою надання допомоги у подоланні психотравмуючих ситуацій та полегшенню процесу соціалізації учнів.

     4. Здійснювати профілактику правопорушень серед неповнолітніх:

          а) з’ясовувати мотиви правопорушень;

          б) проводити індивідуальні бесіди;

          в) здійснити моніторинг адаптації учнів до школи;

      5.Здійснювати профілактику суіцидної поведінки, забезпечувати інформацією стенди «Життя без насильства».

  6.Підтримувати зв’язки із соціальними організаціями.

VІІ. У роботі з педагогічними працівниками школи

Ціль: допомогти членам педагогічного колективу оволодіти компетентнісним підходом, допомогти педагогам в організації навчально-виховної роботи, психологічна підтримка вчителів.

Задачі:

     1.Вести просвітницьку роботу з метою підвищення рівня знань вчителів в галузі психології.

     2.Вести консультативну роботу з метою психологічної підтримки вчителя.

     3.Надати рекомендації щодо роботи із класними колективами та окремими учнями за даними психологічної діагностики.

     4.Надати рекомендації вчителям щодо удосконалення навчання обдарованих учнів.

     5.Допомагати у формуванні ключових компетентностей вчителів.

VІІІ. У роботі з батьками

Ціль: надання допомоги при виникненні проблем у розвитку, навчанні, вихованні та соціальної дезадаптації  дітей.

Задачі:

     1.Провести психолого-педагогічні практикуми для батьків з проблемних питань.

     2.Вести консультативну роботу.

     3.Виступати на батьківських зборах.

     4.Створити стенд «Батьки повинні знати» з метою заочного спілкування з батьками та профілактики негативних явищ у сім’ї.

ІХ. Підвищення власної кваліфікації, методична робота

Ціль: удосконалення професійних навичок як спеціаліста у галузі психології.

Задачі:

     1.Тема самоосвіти: «Профілактика проявів насильства в учнівському середовищі».

     2.Приймати участь у роботі районних, міських і обласних семінарах, конференціях, тренінгах, практикумах практичних психологів.

3.Вести документацію практичного психолога закладу освіти.