Вітаю Вас, Гість

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

  • Здобувач освіти приходить до школи за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.
  • Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики та інші одурманюючі засоби й отрути.
  • Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
  • Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.
  • Уразі пропуску занять учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку з медичної установи або пояснювальну записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях.
  • Здобувач освіти школи повинен виявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
  • Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
  • Здобувачі освіти бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.
  • До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.
  • Здобувачі освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати черговому, який знаходиться на коридорі закладу освіти.
  • Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.
  • Не дозволяється користуватися плеєром, мобільним телефоном іншими гаджетами на уроках.
  • Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.
  • На першу вимогу вчителя слід пред’являти щоденник.
  • Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику.
  • Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг.

Поведінка здобувачів освіти на уроках:

  • Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.
  • Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.
  • Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, вінпіднімає руку.
  • Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
  • Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

Поведінказ добувачів освіти на перервах:

  • Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:
    • підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;
    • вийти з класу, якщо попросить учитель;
    • підкорятися вимогам чергового учня чи учителя.
  • Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.
  • Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня).
  • Під час перерв забороняється бігати по коридору, поблизу вікон і в інших місцях, непристосованих для ігор.
  • Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.
  • У школі категорично забороняється тютюнопаління.
  • Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.
  • На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

Поведінка здобувачів освіти в їдальні:

  • Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаємин і поводитися пристойно.
  • Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
  • Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.
  • Розмовляти під час обіду слід не голосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
  • Учні прибирають посуд після прийому їжі.
  • Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
  • Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.
  • Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.

Рекомендації до зовнішнього вигляду здобувачів освіти:

  • До школи здобувачі освіти повинні приходити в одязі, що відповідає офісному стилю.
  • Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.
  • Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.
  • Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.
  • Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.
  • На уроках трудового навчання діти повинні мати робочу форму.
  • На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.

Правила поведінки здобувачів освіти під час екскурсії:

  • Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.
  • Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.
  • У разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.
  • Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника групи.
  • Дотримуватися правил протипожежної безпеки.
  • Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.
  • Паління, вживання алкогольних напоїв та купання в річці суворо заборонені.

Обов’язки чергового в класі:

  • Чергові призначаються відповідно до графіка чергування в класі.
  • Чергові допомагають вчителю підготувати клас до наступного уроку, роблять посильне прибирання класної кімнати.
  • Під час перерви черговий учень (учні) допомагає вчителеві розвісити навчальний матеріал для наступного уроку, роздає зошити за проханням учителя.
  • Наприкінці робочого дня чергові учні готують клас для наступного робочого дня.
  • ГОЛОВНЕ:
  • Намагайтесь жити так, щоб людям поруч з Вами було добре.
  • Перш ніж звернутись до людини, посміхніться їй: адже добрі стосунки починаються з посмішки.
  • Навчиться радіти не лише своїм успіхам, але й успіхам однокласників та друзів.
  • Ніколи нікому не заздріть та не зраджуйте: це відштовхує людей і руйнує їх стосунки.
  • Намагайтесь прийти на допомогу людині, не чекайте, поки тебе про це попросять.
  • Якщо Вам буде погано, не поспішайте звинувачувати у цьому інших, вчіться терпіти неприємності: погане швидко проходить.

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки насильства, булінгу (цькування) в Бережківській ЗОШ І-ІІІ ступенів

1. Учасники освітнього процесу у разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на насильство, булінг, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною/працівником закладу освіти або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини/працівника закладу освіти, можуть подати письмову заяву уповноваженій особі закладу освіти (Наумчук Л.М. – заступник директора з виховної роботи). Заява подається у письмовому вигляді на ім’я керівника освітнього закладу відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Право подати заяву мають здобувачі освіти, їх батьки, педагоги, інші учасники освітнього процесу. Заява заповнюється державною мовою, розбірливим почерком. Виправлення не допускаються. У заяві необхідно вказати: прізвище, ім’я, по батькові заявника, адресу фактичного проживання, контактний телефон; статус (постраждалий чи свідок булінгу); навести розгорнутий виклад фактів; інформацію щодо джерела отримання інформації; тривалість; дата подання заяви та особистий підпис.

2. Наказом по закладу освіти створюється Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, практичного психолога школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.

3. Уповноважена особа закладу освіти у 3-денний період з моменту отримання заяви скликає засідання Комісії з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування).

4. Уповноважена особа у разі виникнення підозри, або отримання заяви щодо насильства, булінгу, жорстокого поводження з дитиною/працівником закладу освіти або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) проводить зустріч із особою, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надати емоційну підтримку; проявити інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, постраждала особа має відчути, що її дійсно чують і розуміють. У процесі розмови, якщо особа підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися, та отримати їх опис.

5. Комісія з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) у 7-денний період з моменту отримання заяви проводить розслідування, з’ясовує всі обставини та за результатами розслідування приймає відповідне рішення та рекомендації. За підсумками роботи комісії складається протокол.

6. Для прийняття рішення та вжиття відповідних заходів реагування результати проведеного розслідування узагальнюються наказом по закладі освіти.

7. Якщо випадок цькування був одноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу. Результат розслідування та рішення комісії доводиться керівником закладу до відома постраждалого. У випадку, якщо постраждалий не згодний з рішенням комісії, керівник закладу повідомляє про право звернутися із заявою до органів Національної поліції України.

8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

9. Уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії, згідно з протоколом засідання комісії відповідає за виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування).

10. Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

 

11. Не залежно від рішення комісії, керівник закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від нього.

Зразок заяви

Директору

Бережківської ЗОШ I-III ступенів

Скумін М.М.

_____________________________ (прізвище, ім’я, по батьковізаявника) ____________________________

(адреса фактичного місцяпроживання)

Контактний телефон __________

Адреса електронноїпоштової скриньки __________

 

Заява

Доводжу до Вашоговідома, що ___________________________________

_________________________________________________________________

 

 

ОПИС СИТУАЦІЇ ТА КОНКРЕТНИХ ФАКТІВ

 

 

 

Прошу терміново провести розслідуванняситуації, щосклалася.

_____________ ___________

  • (підпис)

Порядок реагування на доведені випадку булінгу (цькування) Бережківській ЗОШ I-III ступенів та відповідальність осіб, причетних до булінгу 

1. У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків комісії з розгляду випадку боулінгу (цькування), керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Cлужби у справах дітей про випадки боулінгу (цькування) в закладі освіти.

2. Комісія за результатами проведеного розслідування щодо з'ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування), визначених сторін булінгу (цькування), встановлених можливих причин булінгу (цькування) розробляє рекомендації для педагогічних працівників щодо освітньої діяльності з учнями, причетними до булінгу, їх батьками (особами, що їх заміняють), заходи стабілізації психологічного клімату у колективі, надання соціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування).

3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

4. Практичний психолог у межах своїх посадових обов’язків:

діагностує стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування) та за результатами діагностики розробляє план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків (законних представників);

розробляє та реалізує програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;

розробляє профілактичні заходи для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування); для батьків або законних представників;

здійснює супровід педагогічних, науково-педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування);

забезпечує надання психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

5. Педагогічні працівники, які працюють з класом чи групою, у якій зафіксовано випадок булінгу (цькування), забезпечують:

виконання рекомендації комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з учнями, причетними до булінгу (цькування) та їхніми батьками (законними представниками);

дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу в закладі освіти, визначених статутом закладу освіти, законодавством;

виробляють спільно з здобувачами освіти правила взаємодії класу чи групи під час освітнього процесу.

6. Батьки здобувачів освіти (законні представники) зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

7. За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.

8.Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування) та накладаються адміністративні стягнення.

Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 та 1700 гривень відповідно) або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

Така ж поведінка, вчинена групою осіб або повторно протягом року після

накладення адміністративного стягнення, передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.

За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до

16 років, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

 

Якщо директор закладу освіти не повідомить уповноважений підрозділ органів Національної поліції України про відомі йому випадки цькування учасників освітнього процесу тягне за собою накладання на нього штрафу від 50 до 100 неопадоткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План заходів

із запобігання та протидії булінгу (цькуванню)

в Бережківській ЗОШ І-ІІІ ступенів у 2019-2020 навчальному році

 

№з/п

Назва заходу

 

Відповідальні

1

Брати участь педагогічним працівникам у районних семінарах, нарадах щодо протидії булінгу

Педагогічні працівники

2

Проводити системну роботу практичному психологу з педагогами закладу освіти, батьками та учнями на тему «Безпечна школа», «Маски булінгу»

Баньковська Л.А., педагогічний колектив

3

Провести тренінгові заняття з педагогічним колективом освітнього закладу на тему «Безпечний простір.Профілактика булінгу в учнівському середовищі»

Баньковська Л.А.

4

Ознайомити учнів, батьків з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти

Директор школи, ЗДНВР

5

Проведення годин класного керівника, годин психолога із формування навичок толерантного поводження та ненасильницької поведінки

Класні керівники 1-11-х класів, Баньковська Л.А.

6

Оформити стенди «Права дитини», «Кодекс честі»

Чмуневич Н.М., Костючок Н.М.

7

Розробити та затвердити правила та обов’язки для учнів, батьків, щоб зменшити ризик булінгу

Чмуневич Н.М., Костючок Н.М.

8

Проводити просвітницьку роботу на батьківських зборах на теми «Булінг у школі: чому діти цькують дітей і що за цим стоїть», «Stop – булінг. Три проблеми батьків, які впливають на дитячу агресію. Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

Баньковська Л.А., класні керівники 1-11-х класів

9

Провести міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті»

Баньковська Л.А., класні керівники 1-4-х класів

10

Перегляд відеороликів «З чого почати боротьбу проти булінгу (цькуванню у освітньому закладі)»

Баньковська Л.А., класні керівники 5-8-х класів

11

Перегляд відеопрезентації «Кібер-булінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист дитини»

Баньковська Л.А., класні керівники 9-11х класів, центр соціальної служби для сім'ї, дітей та молоді

12

Провести години класного керівника на теми: «Планета толерантності», «Вчимося толерантному спілкуванню» (1-4-ті класи)

Класні керівники 1-4-х класів

13

Провести години класного керівника на теми: «Толерантне відношення одне до одного», «Толерантність врятує світ», «Концепціяшколи, дружньої до дитини».

Класні керівники 5-8-х класів

14

Провести годину класного керівника на тему «Жити в мирі з собою та іншими», «Розбудова миру. Профілактика і вирішенняконфлікту з використанняммедіації: соціально-педагогічний аспект »

Класні керівники 9-11-х класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Права та обов’язки учасників освітнього процесу стосовно протидії та запобігання булінгу (цькуванню)

право

обов’язок

примітка

1

2

3

здобувачіосвіти (учні)

  • захистпід час освітньогопроцесувідбулінгу (цькування)
  • отриманнясоціальних та психолого-педагогічнихпослуг як особа, яка постраждалавідбулінгу (цькування), стала йогосвідкомабо вчинила булінг (цькування)
  • повідомлятикерівництво закладу освіти про фактибулінгу (цькування) стосовноздобувачівосвіти, педагогічних, науково-педагогічних, науковихпрацівників, іншихосіб, якізалучаються до освітньогопроцесу, свідкомяких вони булиособистоабо про якіотрималидостовірнуінформаціювідіншихосіб

ст. 53

педагогічніпрацівники (вчителі)

  • захистпід час освітньогопроцесувід будь-яких форм процесувід будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числібулінгу (цькування), дискримінації за будь-якоюознакою, відпропаганди та агітації, щозавдаютьшкодиздоров’ю
  • повідомлятикерівництво закладу освіти про фактибулінгу (цькування) стосовноздобувачівосвіти, педагогічних, науково-педагогічних, науковихпрацівників, іншихосіб, якізалучаються до освітньогопроцесу, свідкомякого вони булиособистоабоінформацію про якіотрималивідіншихосіб, вживатиневідкладнихзаходів для припиненнябулінгу (цькування)

ст. 54

батьки

  • подаватикерівництвуабозасновнику закладу освітизаяву про випадкибулінгу (цькування) стосовнодитиниабо будь-якогоіншогоучасникаосвітньогопроцесу
  • вимагатиповного та неупередженогорозслідуваннявипадківбулінгу (цькування) стосовнодитиниабо будь-якогоіншогоучасникаосвітньогопроцесу
  • сприятикерівництву закладу освіти у проведеннірозслідуваннящодовипадківбулінгу (цькування)
  • виконуватирішення та рекомендаціїкомісії з розглядувипадківбулінгу (цькування) в закладіосвіти

ст. 55

Керівник закладу маєповідомитиуповноваженіпідрозділиорганівНаціональноїполіціїУкраїни та службу у справах дітей про випадкибулінгу (цькування) в закладіосвіти (ч. 3 ст. 26). У випадку, якщокерівник не повідомитьполіцію, на ньогонакладається штраф (50–100 нмдг) абовінможе бути притягнений до виправнихробіт на строк до одного місяця з відрахуваннямдо 20% заробітку.

Відповідальність осіб, причетних до булінгу, визначено змінами до Кодексу України про адміністративні правопорушення (стаття 173-4) (таблиця 2).

Таблиця 2

Адміністративністягнення за булінг

булер

адміністративнестягнення

штраф

громадськіроботи

будь-якийучасникосвітньогопроцесу

50–100 нмдг

20–40 год

повторно протягом року післянакладенняадміністративногостягнення

100–200 нмдг

40–60 год

групаосіб

100–200 нмдг

40–60 год

малолітніабонеповнолітні особи віком 14–16 років

50–100 нмдг

20–40 год

повторно протягом року післянакладенняадміністративногостягнення

100–200 нмдг

40–60 год

Примітка: нмдг – неоподатковуваниймінімумдоходівгромадян (= 17 грн)

 

2) план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

3) порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

4) порядок реагування на доведенівипадкибулінгу (цькування) в закладіосвіти та відповідальністьосіб, причетних до булінгу (цькування).